tisdag, oktober 13, 2009

svarta läppar med korta stubiner

Idag har undertecknad hjälpt Viktor att sätta upp en mycket liten och smidig ställning i Huskvarna, så den trötte kan måla där. Viktor gjorde även misstaget att utmana mig på tennis, vilket han givetvis inte skulle gjort. Efter en relativt enkel vändning tog jag hem första set med 6-3. I andra sett ville Viktor ge upp tidigt, men det gick att hålla kvar "surbiggan" på banan för att slutföra setet som blev mycket jämnt. Viktors bittra utspel gjorde att jag tappade mitt spel och han kunde gå upp i en 5-3 ledning. Men stark som man är kunde man gå upp till 5-5 och även vinna setet med 7-5 efter ett par jämna game. Tilläggas bör också att en hel del fula fingrar, kastade rack, gliringar, tilltagna glädjegester och annat smått och gott figurerade under matchens gång. Men idag var Viktor bra, riktigt bra faktiskt.

Efter tennisen bar det iväg till O'learys där käk och Frölunda-Södertälje SK stod på programmet och javisst, Nisse hängde på och Gus och Sara trillade in efter en enligt dem rask promenad runt den beryktade Munksjön. Mycket trevligt, gott ETK (Efter Tennis Käk) och ett för dagen och i två perioder bra SSK! Kvällen avrundas nu hemma i lugnets stilla vrå.

Givetvis kommer också två musiktips. Först ut är Black Lips med låten 'Short Fuse' och detta gillar jag skarpt! Det är smutsig rock som lockar fram riktigt goa retro-tankar om bland annat Rolling Stones. Riktigt j*vla bra är det i alla fall! Håll till godo!

Jag ger låten 5 korta stubiner av 5 möjliga.
Vad ger du? Kommentera gärna!



Sen måste jag även kasta med en annan skön låt som jag tycker passar som en dansant höstlåt. Bandet heter Lightspeed Champion och låten 'Tell Me What It's Worth'. Jag diggar den skarpt och kan förtälja dess värde till 4 av 5.



Over and out, have another stout!

1 kommentar:

gussy sa...

nja intw 5 av 5 va? men kanske 3