torsdag, oktober 22, 2009

I rummet där du sover..

...kan man kanske spela mycket skön musik. Idag har jag hittat en hel del härlig musik. Jag tänkte faktiskt börja med en riktigt skum låt med en minst sagt lika skum video. Bandet heter Dead Man's Bones och är ett goth-folk samarbete mellan skådespelarna, Ryan Gosling och Zach Shields. Låten heter 'In The Room Where You Sleep' och jag tycker att ni ska hålla lite extra koll på kören vid 3:57-4:03 in i videon, där tycker åtminstone jag mig skymta en mycket ung Pinnatjur (Gabbe) i blå tröja.



Sen måste jag även fösa med en underbart härlig låt som jag helt har missat att lägga upp här tror jag. Kan ha missat den då den egentligen har många år på nacken. Låten det handlar om är 'Motorcycle Emptiness' som framförs av Manic Street Preachers. En suverän och helt sjukt bra låt!



Sen måste jag även kasta upp ännu en riktigt snorbra låt till. Bandet New Order torde de flesta känna till. Ja, det stämmer. New Order bildades av de återstående medlemmarna från Joy Division efter Ian Curtis självmord 1980. År 2007 startade emellertid tre av de fyra medlemmarna från New Order bandet Bad Lieutenant, börjar det bli rörigt? Jag kan tro det ja, jag kan tro det ja. Låten heter i alla fall 'Sink Or Swim' och torde beskriva dessa herrars liv, preeetty goood!



Man måste ju då man pratar om Joy Division även passa på att kasta ut deras helt fantastiska låt 'Love Will Tear Us Apart'.




Nu skall jag fixa och dona i ordning några sjukt bra skivor till helgens road-trip till Uppsala. Men håll er lugna, jag har ännu mer nytt och fräscht på lager så håll utkik här på servicebilen under morgondagen också!

Inga kommentarer: