onsdag, oktober 07, 2009

pojkar i glashus som sjunger falskt?

Gabbe tipsar för fullt om lite lugnare musik till hösten, så brukar även jag göra egentligen, men denna höst är ingen vanlig höst så jag väljer att bomba in lite färskt! Kids In Glass Houses slamrar duktigt på instrumenten och just riffet som spelas precis inledningen av låten, 'Youngblood (Let It Out)', samt under senare delar av densamma påminner lite om Danko Jones. Det är mycket märkbart att sångaren har försökt härma Kings of Leon sångarens väldigt speciella röst, vilket är synd. Men jag tycker dock att det är en fullduglig alternative/indie rock dänga!

Betyget då?
Jag kastar 3,5 tegelstenar genom ett glashus av 5 möjliga.



Jag tycker även det är intressant att ta med en video till en låt som Kids In Glass Houses släppte 2008. Har de inte bytt sångare så har sångaren valt/tvingats sjunga likt sångaren i Kings of Leon. ILLA!

Inga kommentarer: