måndag, november 02, 2009

Du har den dära kärleken..

Efter en mycket trevlig och rolig helg med festligheter i form av AW på Pipes of Scotland och besök på O'Learys under fredagen samt kalas för Daniel C (Määäklaaah) och efterföljande stimm på Sliver (Slivvaaahh) under lördagen är nu höstlovet slut.

Detta betyder givetvis att det är dags att börja arbeta igen. Sju veckor ganska exakt har jag kvar på mitt vikariat, hoppas de inte går för fort! Ikväll väntar innebandyträning i Malmbäck och på onsdag är det dags för seriepremiär för Bröttlahie! Hockey-bockeylaget Bröttlahie har inför denna säsongen tagit klivet upp i trean och frågan är om det blir en promenadseger i den serien också? Premiären går av stapeln på onsdag (4/11) klockan 21.00 på Vapenvallen och för motståndet står det av finanskrisen orosförföljda, SAAB.

Jag har inte pratat så gott om Florence and The Machine eller Florence + The Machine som de kallas på Spotify. Men jag har emellertid fastnat lite för deras låt 'You've Got The Love' som jag faktiskt tycker är helt OK. Rätt skön knyta-näven-och-röja-lite-lätt-med-armen-i-segergester till hennes evinnerliga skrik.



Sedan måste jag även rekommendera det fartfyllda bandet This City och deras låt 'Kids With Fireworks'. Bra driv som taggar till en ordentligt!

Inga kommentarer: