tisdag, juni 15, 2010

Coltrane Motion from (the city with the champions), Chicago!

Chicago Blackhawks vann som ni vet Stanley Cup i förra veckan. Denna dag tänkte jag tipsa om ett lovande band från just Chicago. Bandet heter Coltrane Motion och är en elektronisk indierock duo. Deras platta Hello Ambition! återfinns inte på spotify, men den går emellertid att lyssna på i sin helhet här. Jag väljer att skicka med låten 'I Forgot It Was A War On' från youtube. Låten är munter och drivig men samtidigt lite mjuk i vad jag känner, sann servicebilen anda. Den andra låten som går att ladda ner på deras hemsida, 'Please Call It A Comeback' är också rätt bra!



Idag har jag varit uppe på mitt nya jobb som påbörjas den 10 augusti för lite information angående historia och religion som jag skall undervisa i. Jag skall emellertid inte enbart undervisa i dessa ämnen utan vara speciallärare utöver det. Skall bli mycket spännande och det känns verkligen som att de vill ha mig där, vilket alltid är skönt. Framåt kvällen hoppas jag att det blir tennis med Samba-Viktor. Vi har ju en match som ännu ej är färdigspelad. 1-1 i set står det.

Mycket, mycket kort matchsammandrag.
- Viktor vann första set med klara 6-3 och i andra set lyckades han med bedriften att slarva bort flera gyllene lägen i form av otaliga matchbollar.
- Andra set kunde jag tillslut vinna med 7-5 efter tiebreak, ett tiebreak som var en ren uppvisning från min sida, där siffrorna blev 7-1.
- I tredje och tillika matchavgörande set väntar således.

Inga kommentarer: