tisdag, juni 15, 2010

Aktivt barn!

Nu är det snart dags för avgörandet i min och Viktors tennismatch och vad passar då bättre än att kasta iväg ett tips om ett band som heter Active Child? Active Child är som synes (i videon) en duo som framför elektronisk dansmusik. Låten 'When Your Love Is Safe' är sådär mjukt underbar, ja eller sådära "flum flum sen sommarkväll"-aktig och jag gillar det skarpt. Tror nog att jag ska döna iväg ner mot stenstranden vid Kneippbyn med ett tjog bägare och lyssna, ta in och bara njuta av denna låt. Emellertid kanske man kunde slänga till några fler låtar till den spellistan.



För att slänga ihop en snabb lista med 30 låtar som skulle passa förträffligt till ett tjog bägare på den där stranden på Gotland, så kan det se ut såhär:
1. Active Child - When Your Love Is Safe
2. Kalle J - Aldrig fel
3. Ludwig Bell - Jag är en idiot
4. Mando Diao - Gold
5. Oskar Linnros - 25
6. New Order - Temptation
7. Portrait Painters - Forgive/Forget
8. Scissor Sisters - Fire With Fire
9. The Ark - Superstar
10. The Bravery - Public Service Announcement
11. The Coral - 1000 Years
12. The Drums - Forever And Ever Amen
13. The Legends - He Knows The Sun
14. The Love Language - Sparxxx
15. They Live By Night - Ctrl+Alt+Delete My Heart
16. Timo Räisänen - Outcast
17. Wild Nothing - Chinatown
18. The Embassy - It Pays To Belong
19. The Bear Quartet - Put Me Back Together
20. The Radio Dept. - Never Follow Suit
21. Monty - En till Sarah
22. Scouting For Girls - This Ain't A Love Song
23. Maxïmo Park - Kiss You Better
24. Kristian Anttila - Bereden väg
25. Johnossi - Dead End
26. Hästpojken - Jag e jag
27. HURTS - Wonderful Life (Arthur Baker Remix)
28. Gentle Touch - Memories
29. Free Energy - Bang Pop
30. Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home

Här har ni listan: 30 låtar till ett tjog bägare på Gotland...

Vid närmare eftertanke är den här snabba listan helt jävla suveränt njutbar!

Inga kommentarer: