måndag, maj 10, 2010

Air Formation

Snart skall jag ge er en luftformation. Men allra först vill jag passa på att säga att Band of Horses nya platta Infinite Arms samt The Nationals nya High Violet återfinns på spotify om man är premiumkund. Band of Horses platta är för att sammanfatta det kort, sjukt lättlyssnad, oerhört vacker och utan någon svag länk bland de tolv låtarna. The Nationals har jag inte riktigt hunnit med ännu, men det är så ur-indie man bara kan tänka sig och fy farao vilken knivskarp sångröst sångaren Matt Berninger har! Ja, de plattorna kommer jag säkerligen skriva mer om framöver, så nog om det.

Air Formation va de ja. Air Formation är ett (javisst, ni har rätt!) brittiskt band som det så ofta brukar vara när jag tipsar om nytt och fräsigt. Bandet skapar någon form av engelsk shoegazing drömpop, ja det är i vart fall ett sidospår inom alternative-genren. Jag fastnade i alla fall för 'Low December Sun' som återfinns på Air Formations senaste platta, Nothing To Wish For (Nothing To Lose). Här kommer videon till den.

Inga kommentarer: